Chlorek magnezu techniczny

Chlorek magnezu sześciowodny, techniczny jest to sól o wzorze chemicznym MgCl2 x 6H2O.
Związek ten jest silnie higroskopijny czyli wchłania wilgoć z powietrza.
W czasie tego procesu chlorek magnezu sześciowodny generuje ciepło, dzięki czemu wysypany na lód czy śnieg, zaczyna go topić.
Sześciowodny chlorek magnezu można otrzymać na kilka sposobów:
– z karnalitu (MgCl2· KCl · 6H2O)
– przez ogrzewanie MgCl2· 6H2O w atmosferze gazowego chlorowodoru
– przez działanie kwasem solnym na węglan, wodorotlenek lub tlenek magnezu albo metaliczny magnez

Występuje w postaci płatków i granulek, w obu tych formach ma ten sam skład chemiczny oraz właściwości fizyczne. Różnice wynikają wyłącznie z kształtu – chlorek magnezu w płatkach to małe, białe płatki sześciowodnego chlorku magnezu (MgCl2 x 6H2O), a chlorek magnezu w granulkach to małe, białe granulki o wymiarach 3-5mm. Ze względu na swój kształt chlorek magnezu w granulkach jest łatwiejszy w używaniu przy posypywaniu dróg przy pomocy ciężkiego mechanicznego sprzętu – wszelkiego rodzaju posypywarek i rozsypywarek soli (nie zatykają dysz, a na otwartych przestrzeniach nie ulegają zawiewaniu przez wiatr). Przy posypywaniu nawierzchni ręcznie kształt chlorku nie ma żadnego znaczenia – efekt topnienia lodu jest ten sam. Chlorek magnezu techniczny w granulkach jest nieco droższy w produkcji, co wpływa na jego większą cenę w porównaniu do chlorku magnezu w płatkach.
Techniczny chlorek magnezu znajduje zastosowanie w wielu gałęziach przemysłu, drogownictwie oraz przez indywidualnych odbiorców.

Drogownictwo
Aby walczyć z oblodzeniami, zimą chlorek magnezu sześciowodny, techniczny jest rozsypywany na drogach i autostradach:

  • pozostaje dłużej aktywny na posypanej nim powierzchni.
  • topi śnieg i lód w niższych temperaturach.
  • zużycie chlorku magnezu sześciowodnego w porównaniu do popularnie używanej soli drogowej – chlorku sodu – może być nawet 10-krotnie mniejsze!
  • dzięki temu, że jest przyjazny środowisku, nie niszczy pobliskiej roślinności.
  • w postaci granulek ułatwia rozprowadzanie wszystkimi typami rozsypywarek i posypywarek soli.
  • jest jednym z trzech środków chemicznych dopuszczonych przez Ministra Środowiska do używania na drogach, ulicach i placach.

Stadniny koni
Zimą chlorek magnezu sześciowodny z powodzeniem jest używany w stadninach koni:

  • zmiękcza glebę.
  • wiąże pyły i kurz z powietrza, dzięki czemu jazda po padoku jest dużo przyjemniejsza.
  • nie niszczy końskich kopyt.

Inne zastosowania:

  • środek używany do mieszanek nawozowych.
  • dodatek do karm dla zwierząt.
  • używany w kamieniarstwie i innych gałęziach przemysłu.

Na przestrzeni ostatnich lat zużycie technicznego sześciowodnego chlorku magnezu znacznie wzrasta, czemu sprzyja wzrastająca świadomość ekologiczna społeczeństwa. Chlorek magnezu jest najbardziej ekologiczną i przyjazną solą drogową w każdym aspekcie – poczynając od roślinności, łap naszych czworonogów (psów i kotów) i końskich kopyt, poprzez karoserie naszych samochodów, kostkę brukową (nie odbarwia) do naszego obuwia włącznie (nie pozostawia białych wykwitów). Jest przy tym dziesięć razy wydajniejszy niż zwykła sól drogowa oraz działa w niskich temperaturach nawet do -50oC (gwarantowany efekt do -32oC, przy większych mrozach jego wydajność nieco spada). Produkt oferowany na rynku polskim przez firmę “GrayWolf” W.Szwaja z Częstochowy, posiada ważny atest higieniczny NIZP-PZH zarówno na płatki, jak i granulki.

Chlorek magnezu techniczny w płatkach jest pakowany w worki po 25 kg, a chlorek magnezu techniczny w granulkach w worki po 22,7 kg. Na życzenie klienta sprowadzamy go również w big-bag’ach po 0,5 t lub 1 t!